lördag 12 maj 2012

Första baket ur "Lomelinos Tårtor"!

Första veckan vi hade äran att få ha Wille i vårt liv!

Godaste Willen!
Idag fyller vår älskade hund, Wille, 7 år! Stort GRATTIS! Tårta bakas naturligtvis och idag är det en ur "Lomelinos Tårtor" som testas. Hallonbrowniebotten med marängsmörkräm med hallon som fyllning och spackling samt chokladglasyr och en blomma i sockerpasta som dekoration. Tänkte jag skulle baka mig igenom den här tårtboken för det är så otroligt härliga tårtor. Den här gången gjorde jag en mindre tårta på 12 cm, i receptet var det en 15 cm:s tårta. Smeten som blev över gjorde jag brownies av, mums, mums! Tårtan var jättegod med saftig botten. Ha en bra kväll!






1 kommentar:

  1. Hej kära du :) Jag har en tävling hos mig som jag tror kan passa dig! Du kan nämligen vinna ett presentkort värd 400 kr hos www.lykka.se (köksredskap på nätet)

    Kika gärna in här och tävla: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/may/tavling-vinn-presentkort-hos-lykkase.html

    Kram

    SvaraRadera